A cup of tease, anyone?

I arbetslöshetens vaga skimmer så får man – som alltid – plötsligt tid till en massa annat mellan jobbsök och frilansknegandet. Som till exempel att dricka ohemula mängder kaffe och spela bisarra Kafka-inspirerade äventyrsspel från 90-talet. Men kanske framför allt att teckna vidare på en massa serier:

För tillfället ligger huvudfokuset på att få färdigt den tredje och senaste i raden av vardagsrealistiskt tillspetsade serier som jag och Emil Nordin filat på tillsammans, då den ska vara med i nästa volym Dimma Antologi som beräknas komma ut i mitten av mars och där deadlinen ligger och spökar den 15:e februari. Lite mindre raljerande och mer eftertänksamt/vemodigt denna gång, men kanske vår allra bästa hittills, om jag får säga det själv.

Men parallellt med det sysslar jag även med den för tillfället lite halvhemliga pilot-episoden till den äventyrs/sci-fi/mysterie/skräck-serie jag spånat på i x antal år nu, och som jag snattrat om i tidigare inlägg.

Än så länge är bara två sidor helt färdiggjorda, men grundpremissen och karaktärerna är i alla fall till slut spikade, och den visuella stilen känns också som att den börjat komma till någon slags slutfas.

Vill inte avslöja alltför mycket om handlingen annat än att det är frågan om underhållande, men samtidigt suggestiva och mystiska äventyr i ett alternativt, dåtida Sverige. Vad jag dock vill göra är att teasa så smått för att demonstrera lite av känslan(och hur löjligt mycket jag gillar färgkombinationen) serien kommer att ha.

Min tanke är att det ska bli lite Arkiv X möter Riket möter Snobbar som Jobbar, om ni nu kan linda era hjärnor runt den referenspunkt-soppan. Om ambitionen lyckas återstår väl att se, men erkänn, lite nyfikna blir ni allt?

En reaktion på ”A cup of tease, anyone?

  1. Pingback: Skuggan på skorstensstocken (Redux) « David Olgarsson

Lämna en kommentar