Du röstade rött, va? – Redux!

Fick en liten insikt efter publiceringen av första volymen av Dimma om att gråskale-färgläggning helt enkelt inte gör sig så jävla bra som man lätt tror när man ser det på skärm. Ingenting riktigt poppar, och det känns urblekt. Och nu i och med att jag börjat experimentera med färg alltmer känns det som att det i framtiden antingen kommer bli färg eller helt svartvitt. Inga mellanting.

Så idag kör jag helt enkelt på George Lucas-mentaliteten, och lägger utan minsta skam upp en tidigare publicerad serie igen, under förevändningen att jag skulle gjort den såhär redan då om jag hade haft vetskapen om hur det hade sett ut samt kunskaperna. Plus att den dystopiska känslan som serien handlar om fortfarande känns skrämmande aktuell.

Nu är väl bara risken att jag kommer att sitta här och köra ”Blade Runner – Directors Cut” på typ alla gamla serier jag gjort. Stoppa mig gärna om det skulle inträffa.

En reaktion på ”Du röstade rött, va? – Redux!

  1. Ping: Skuggan på skorstensstocken (Redux) « David Olgarsson

Kommentera

