Skuggan på skorstensstocken (Redux)

Hörni, kommer ni ihåg vad jag lovade att jag inte skulle göra för ett tag sedan när jag just hade upptäckt en färgläggningsteknik jag verkligen gillade? Jo, just det: att inte sitta och göra om en massa gammalt mög med just den tekniken.

…Så vad har jag suttit och gjort den senaste tiden? Um, ja, jo, kanske precis exakt det. Men jag ursäktar mig med att jag tyckte resultatet blev så himla snyggt och mycket bättre än den tidigare varianten att jag inte kunde låta bli:

Bild

Halvt omedvetet blev det nog dessutom inspirerat av dessa fantastiskt fina skräckillustrationer av Fred Banbery från 1961.

(Dessutom har jag vid sidan om det även har tecknat vidare på den skräck/mystik/äventyrsserie jag teasat om tidigare, och jag blir bara mer och mer pepp ju längre jag kommer – uppe i fem sidor nu, det tar sig!)

Kommentera

