Kolikgrottande & rymdskissande

Min ergonomiska arbetshörna med tillhörande fängelsehåle-ljusinsläpp.

Ja, min andra praktikvecka är nu igång, och jag kan konstatera att en av de största fördelarna med att sitta i Kolikgrottan – utöver grymt fina ateljé-/arbetskamrater, oplanerad styrketräning i form av bokhögstravande och serietidningssnack kring lunchbordet – är den lust att teckna äventyrs-sci-fi-serier som uppstår då man är i samma lokal som sveriges enda Episka Serietidning och några av dess tecknare.

Har således nu de senaste dagarna börjat skissa lite på en gammal serieidé jag påbörjade för några år sedan och som sedan dess fallit lite i glömska. Här är några väldigt lösa och färgläggnings-experimenterande konceptskisser jag fått ihop nu i veckan som gått:


Så, ja, tycker ni att det finns för lite svenska sci-fi-äventyrs-serier och att ovanstående verkar supertufft och vill läsa en hel serie så hojta gärna till! Allt för att mata mitt ego och öka chansen för en färdig produkt!

I andra nyheter så har jag precis varit med och släppt ett nytt nummer av Hör Upp! samt debutvolymen av Serieantologin Dimma, båda vilka finns att köpa från den nystartade Dimma-webshopen tillsammans med en massa annat fint! Chop, chop!

5 reaktioner på ”Kolikgrottande & rymdskissande

  1. Härligt att du tog tillvara på de gamla telefonkioskernas utseende i ena bilden! Tycker att det är lite sorgligt att britterna gjort sina till ikoner, medan vi låter våra stämningsfyllda små bås falla i glömska. Svensk sci fi låter för övrigt awesome 🙂

    • Tack, tack – vad fint att du noterade – jag har fastnat väldigt mycket för att tanken på att omsätta Doctor Who-konceptet i svensk miljö, och då naturligtvis med Tardis utbytt mot en gammaldags svensk Rikstelefonkiosk, därav valet på bilden! Satsar på att få ihop en liten ”pilot” av serien inom en snar framtid!

  2. Ping: A cup of tease, anyone? « David Olgarsson

Kommentera

