Tidsmaskiner, lolcats & Brezjnev!

Hösten har smugit sig på, sommarens vikariat har tagit slut, och jag är tillbaka i frilansträsket igen, på gott och ont.

Det goda: Jag har fått tillfälle att återuppta tecknandet/illustrerandet.
Bland annat genom ett fantastiskt roligt illustrationsjobb åt magasinet Info, som inte bara var det första illustrationsjobbet jag gjort på jag vet inte hur länge, utan också det utan tvekan största jag gjort hittills, med både omslag samt illustrationer av både artikel/tidslinje på temat ”Mediekris” och ett snajsigt intervju-självporträtt.

Det kanske inte låter så spännande, men låt mig istället lägga fram det såhär: jag fick teckna tidsmaskiner! Och retro-datorer! Och en tidsmässigt felplacerad Brezjnev! Och bröderna Lumiere som tittar på Lolcats! Vad mer kan en begära av ett illustrationsjobb? Inte mycket.

Det onda: Jag har alldeles för lite jobb och således också pengar för att upprätthålla den dekadenta dandy-livsstil jag gjort mig känd för(Läs: lite slantar till hyra, mat och en och annan vinylskiva), så, behöver ni eller någon ni känner illustrationer likt de här nedanför eller formgivning av böcker, affischer samt omslag? (Eller ja, fast anställning går också bra, givetvis.)  Släng iväg ett mail på d.olgarsson @ gmail.com så löser vi biffen!

årtalen

Kommentera

