Girl, you’ll be a creature soon

Dum grej: att jag skulle råka snubbla över den här recensionen av Lilli Carré’s serieroman ”The Lagoon”  som hade en av de bästa rubrikerna jag någonsin läst och att jag nu känner att jag måste göra någon slags body horror/förvandlings-serie med just den titeln.

Det är helt enkelt en för bra titel för att inte nyttjas till det, jag måste bara fundera ut vad det ska handla om. Och ja, maila recensenten och fråga om jag får knycka den rakt av, antar jag. Tills dess har jag, om inte annat, svängt ihop en liten fiktiv omslagsidé:

In other news: tecknade i dagarna precis klart del 1 av nya sci-fi/mysterie/skräckserien, som landade på 13 späckade sidor, och som närmast kommer kunna avnjutas i vol.3 av Dimma Antologi här innan jul!

Det kommer att bli en hejdlös upptakt till ett ockult, normbrytande äventyr där bakelittelefonerna och de hornbågade glasögonen står som spön i backen, var så säker:

Och som om det inte vore nog har jag även redan satt igång med att teckna på den serieidé jag nämnde tidigare i somras – ett arbete som går hejdlöst snabbt, faktiskt, och jag kan utlova androgyna kvinnliga crooners, 50-/60-talsballad-referenser och bitter kärlek i mängder. Inga teaserbilder än här, dock, men det kommer också, vad det lider… Ha tålamod!

Frilanslivet, you’ll be the death of me yet.

En reaktion på ”Girl, you’ll be a creature soon

Kommentera

