Min liv som grodmans-musikvideo-statist

För några månader sedan spelade min vän, den talangfulle Nisse Axman tillsammans med sin syster Wilma Axman, in en musikvideo till Edda Magnasons nya singel ”Jona”.

En video som inte bara blev en sjukt snygg och obehaglig blandning av pseudo-ockulta övertoner och surrealism, utan också hade med min medbrottsling, den ständigt photogenique:a Emil Nordin i huvudrollen, och undertecknad som en av flera bisarra grodmänsstatister.

Och då låten/EP:n den medverkar på nu har släppts, så tänkte jag att jag lika gärna kan visa upp den här. Häpp:

Är man nyfiken på att se hur det tedde sig bakom kameran kan man dessutom se flertalet fina klipp i videon till remixen av låten som Vidderna gjorde:

Kommentera

