Portföljjakten utmaning #7 – Skapa ditt eget butikskoncept!

Det här kan, tro det eller ej, vara bland de knivigare portföljjakten-utmaningarna hittills, i alla fall till en början, då jag läste genom uppgiften sjukt snabbt och slarvigt, vilket innebar att jag trodde att det innebar mycket mer jobb än vad det egentligen gällde, och grämde mig lite i onödan. Där får man för att man internetskadats och bara skummar igenom allt.

Nå, uppgiften var alltså att skapa ett eget onlinebutikskoncept, och jag valde att satsa på ett tämligen vanligt sådant, nämligen t-shirts.

Jag valde ut några av de illustrationer/motiv jag varit mest nöjd med på sistone och som går i ungefär liknande stil, med fokus på ett enkelt, stiliserat seriemotiv, blå/gröna färgtoner och antingen en lösryck fras/dialog som en fristående text eller prat/tankebubbla.

En stil jag jobbar mycket med för tillfället och som dessutom har en känsla som kanske annars inte känns så vanlig just bland t-shirt-tryck, samtidigt som de fungerar som motiv rent estetiskt. Jag valde att fronta med följande motiv, då det är det kanske mest iögonfallande av de fem tryck jag valde ut, och med en text som syns/sticker ut bättre än de övriga:





Och så en thumbnail för länkning:

 

 

 

2 reaktioner på ”Portföljjakten utmaning #7 – Skapa ditt eget butikskoncept!

  1. Ping: Asbra bidrag till Portföljjakten! – Hanna Fridén at Hanna Fridén

  2. Ping: Portföljjakten #7 – Skapa ditt eget butikskoncept « Jennifer Spångerud

Kommentera

