Uppfiskat ur videoarkiven, #1: Yngwie-kränk

Ok, eftersom jag den här veckan kommer att vara uppe, hemma i norr för min första praktikvecka hos Håkki i Ljungaverk, och således tillbringar måndagen till stor del internetlös och utan möjlighet att teckna något nytt, bjuder jag på en gammal goding ur arkiven som jag hittade igen i dagarna istället.

Påpassligt nog har koppling till min kära gamla hembygd där jag ska praktisera. Det är med andra ord Sketch-tajm!

Kortfattad förklaring: När vi var runt 16 år tyckte vi att det var väldigt roligt att 1) spela in filmer/sketcher, 2) göra oerhört navelskådande referenshumor och 3) kränka/håna vårt favorithatobjekt, hårdrocksvärldens meste skapare av själlösa gitarrsolon – Yngwie Malmsteen.

Det resulterade vid ett tillfälle i denna ganska tarvliga och – i efterklokhetens bleka sken – inte alltför roliga sketch med mig i rollen som den distanslöse gitarronanisten och min gode vän Adam Gustafsson bakom kameran. Men den har ändå något visst, kan jag tycka. Gissningsvis en ungdomligt fåfäng övertro på sin egen fyndighet.

Kommentera

