Portföljjakten – Utmaning #3

Dags igen för nästa del i Hanna Fridéns portföljjakt!

Denna gång gällde det illustrationer för dagstidningar, och det var betydligt knivigare än jag trott. Följde nog min sedvanliga stil lite väl mycket, och lät det kanske bli lite för avancerat och inte alls tillräckligt dagstidningsaktigt, jag vet inte riktigt. Även lite osäker på färgvalet, men tror att det borde gå vägen. Nå, blev rätt nöjd med själva bilden ändå.

Temat jag valde att illustrera var, som ni kanske kan gissa, en kombination av Sexualundervisning/Relationsbesvär/Tonårsbesvär. Tanken är att man kan nyttja den till alla tre om man så vill! Tres pratiques!

Och så den obligatoriska thumbnailen:

5 reaktioner på ”Portföljjakten – Utmaning #3

  1. Jag tycker att den är jättebra! Både för tryckt tidning, web och även bok och att den går att använda till många olika rubriksättningar. Framförallt så tänker jag på en artikel som rör ungdomars komplex och prestationsångest vad gäller sex. Att de oroar sig mycket för hur deras egen kropp och kön ser ut vad deras partner kommer tycka istället för att slappna och njuta av sexet.

    Superbra!

  2. Ping: Portföljjakten #3 – Illustration för dagspress och agentur – Alla bidrag « Jennifer Spångerud

  3. Ping: Portföljjakten #3 — Bidragen

  4. Ping: Portföljjakten utmaning #3 – alla bidrag – Hanna Fridén at Hanna Fridén

Kommentera

