När blodet frös till is

Vi fick under jullovet i uppgift att göra en inlämningsuppgift i kursen som bestod i att ta fram ett bokomslag till den fiktiva boken ”När blodet frös till is” enligt riktlinjerna ”[…]omslaget ska ha ett ovanligt typsnitt samt vara kusligt men färgglatt (dock absolut inte vara rött). Boken är en deckare och utspelar sig i en kuststad vid medelhavet.[…]”.

Jag vete fasen om jag lyckades så jävla bra med just det, men sent igår kväll fick jag i alla fall äntligen färdigt mitt lilla bidrag, som jag faktiskt måste säga att jag blev ganska nöjd med. Jag tänkte Penguin-pockets, gamla läroböcker med retro-futuristiska tendenser och ett stiliserat Saul Bass-60-tal.

Kommentera

