Natten går tunga Fhtagn…

I lördags så medverkade jag i Smaskigt Faktas Luciatävling med min luciakandidat Cthulhucia. Jag vet inte varför jag återvänder till Cthulhu hela tiden, då jag egentligen inte gillar Lovecrafts texter i sig så jäkla mycket, det är främst när de läses upp av Ernst-Hugo som de går från ok till rent ut sagt geniala. Men jag tror att det kan ha att göra med Cthulhu som fenomen att göra. Det är helt enkelt omåttligt roligt att använda sig av en varelse som är så bortom allt mänskligt liv och sätta en luciakrona på den. Nåväl. In och rösta på vår käre ätare av själar om du vet vad som är bäst för dig, helt enkelt!

Kommentera

