Samarbete!

Som den flitige läsaren kanske märkt har det varit ett ovanligt produktivt flöde här på bloggen på sistone, vilket jag inte riktigt vet om det beror på miljöombyte, upptäckten av hur extremt roliga moleskine-skissböcker är att teckna i, eller om det helt enkelt är för att jag satt en mental press på mig själv att försöka teckna och lägga upp något varje dag, oavsett om det är perfekt eller inte. Jag misstänker att det är en kombination av alla tre.

Men trots den återfunna kreativiteten och flertalet serieplaner på gång känner jag just nu att jag har lust för nåt annat. Jag har fullt av lust att teckna serier, men bara ett fåtal bra uppslag just nu. Just därför vänder jag mig till er, kära vänner och läsare med skrivarambitioner: jag är sugen på att få teckna efter någon annans seriemanus. Gärna något mer vardagsrealistiskt men fortfarande lätt skruvat eller kanske ett renodlat seriejournalisiskt verk. Så om någon känner sig manad till samarbete, hör av dig!

In other news, bidragen till Hör Upp! #3 bara strömmar in, och det kommer att bli en hel del riktigt grymma bidrag från en hel del suveräna skapare! Snart är numret fullt, så se till att skynda er om ni vill vara med!

Kommentera

