Vad jag gör om dagarna…

..är just nu att göra logotyper till ett grupprojekt där vi ska designa och layouta en katalog för vår utbildning/skola. Efter att ha utgått från ett färgspektrum med CMYK-färger i lite olika positioner blev det någon slags stiliserad Boards of Canada-skog via ”bollar-och-pinnar”-estetiken. Det utvecklades i sin tur till någon slags omedveten, ohelig regnbågshybrid mellan det och de gamla avant-garde-kufarna i The Residents:

…men efter en ännu längre stund tappade jag lusten och började jag roa mig med att göra om loggan som var ämnad åt vår kära originalarutbildning till något slags queer-liknande könssymboler istället. Ja, så det kan gå!

2 reaktioner på ”Vad jag gör om dagarna…

Kommentera

