Saxat ur skissboken, #6

Ja, ni läste rätt – ännu mer gammalt rat som hittats i högarna! Denna gång en bild-duo som jag blev rätt nöjd med, och som egentligen inte har mer med varandra att göra än att båda innefattar rökverk av varierande illegal halt och tecknades i samma skissbok. (Den som prickar in var inspirationen till respektive bild kommer ifrån får min oförfalskade beundran som pris)

Jag börjar på något vis ana ett mönster i de senaste inläggen – långt mellan uppdateringarna, och när det väl uppdateras så är det antingen hastigt nerklottrat krafs eller gammal skåpmat. Trist och lite pinsamt förutsägbart, men å andra sidan är det inte utan en anledning.

De senaste veckorna har nämligen varit en intensiv kombination av ströjobbande och ett närmast konstant flyttstädande/packande. Nästa måndag, den 23:e augusti så lämnar jag officiellt Sundsvalls trygga lilla sfär och blir bofast Stockholmsbo på riktigt för första gången i mitt liv.
Det ska faktiskt bli jäkligt trevligt att få komma bort och börja om på ny kula så smått, men samtidigt tycker jag väldigt mycket om Sundsvall, så det är inte utan vemod jag lämnar stenstaden mellan bergen för ett liv i den kungliga hufvudstaden. Men, men. Nya tider, nya städer!

In other news så är det mer eller mindre spikat att jag kommer att medverka med en serie i konstnären/musikern Kristian Olssons konstbok som förhoppningsvis kommer komma ut någon gång kring årsskiftet. Så håll ögonen öppna, den kommer med största sannolikhet bli riktigt grym. Räkna med att den dyker upp här när det börjar närma sig!

9 reaktioner på ”Saxat ur skissboken, #6

  1. Åh Stockholm! Då kanske vi springer på varandra i tunnelbanan utan att vi ens vet om det. ooooooooh.
    on another note: jag kan inte pricka in inspirationen men snyggt var det i alla fall

    • Nej, precis! Inte alls omöjligt! Skulle du se mig får du gärna hälsa, jag är alltid alldeles för osäker på om jag ska våga säga hej i dylika situationer. Hah.
      Tackar för de orden även, jag kan ge dig en ledtråd angående bilderna: den ena har med en klassisk serie att göra, och den andra med en 90-tals-tv-serie att göra.

  2. Nej, det slog mig just att jag nog faktiskt inte har någon bild på mig själv här, utöver min seriemotsvarighet. Jag tänkte att jag hade en visningsbild, men kom på mig själv med faktumet att det ju är Ernst-Hugo. Mitt undermedvetna verkar egocentriskt nog förutsätta att alla vet hur jag ser ut.

    • Haha, jo, jag förstår det… Well, jag kan avslöja att det rör sig om ”Homicide: Life on the Street”, i alla fall. Mer eller mindre den enda kriminal-/polisserie jag gillar och har följt från början till slut. De tidiga säsongerna är gjorda i en nästan halvdokumentär stil, med skakig handkamera och väldigt sparsmakat med bakgrundsmusik, och med mer fokus på karaktärernas personligheter än ”who-dunnit”. Jag gillar den, helt enkelt. http://www.youtube.com/watch?v=AeZLSomwuLw

Kommentera

