Saxat ur skissboken, #4

Visst är jag fortfarande villig att erkänna att bokhandelsjobb är en av den bättre sortens butiksjobb, men efter snart en vecka av riktigt butiksjobb från morgon till kväll börjar jag långsamt att bli lite själsligt död, inte minst i de långa stunder då det finns absolut ingenting att göra och ingenting att sitta på. Då blir både fötter och psyke något ömma.

Lyckligtvis finns det ju då som jag skrivit om tidigare, tillfälle att låna närmsta penna och anteckningsblock för att bota ledan med. Och det är också precis vad jag gjort. Tre tonåringar som kom in och pratade om/köpte H.P Lovecraft-samlingen ”Necronomicon” fick mig att göra en snäll(men som vanligt felstavad) Cthulhu-teckning tillsammans med en drömbild av en glad kund och en avtecknad cykelkorg som en ung kvinna hade med sig in i butiken som shoppingkorg. Det kändes bra.

Kommentera

