Helgen V.16

Sifferkombinationen ovanför serien här nedanför representerar exakt det ni tror, nämligen ett väldigt specifikt datum för lite drygt en månad sedan. Det var ett datum som inledde en av de finaste och i mångt och mycket också mest personligt omvälvande helger jag varit med om.

Det var egentligen alldeles för mycket som hände den helgen för att kunna sammanfatta allt utan att använda sig av såväl kroppsspråk som olika röstlägen. Men jag fick i alla fall ett infall och försökte sammanfatta just fredagen i serieform. Ett litet serie-dagboks-experiment som jag faktiskt måste säga att jag blev rätt nöjd med.

En hel del utelämnat, men så försöker jag ju som sagt också undvika att bli alltför stämplad som självutlämnande serietecknare med norrländsk bakgrund. Ahem. Det går väl, om man ska vara krass – sisådär.

Och som vanligt får man klicka på bilden för att lättare läsa den delikata och pikant tillspetsade vardagsdialogen.

4 reaktioner på ”Helgen V.16

  1. ”fedt” haha. trodde det var typiskt oss skåningar, med tanke på vår närhet till danmark, men tydligen inte?😛 bra serie iallafall!

  2. Haha, noo, även i mellersta norrlands inland brukas det uttrycket emellanåt, även om det kanske är mestadels i den bekantskapskrets jag rör mig i, samt att det förmodligen inte uttalas på samma sätt.😛 Används nog oftare i skrift än tal, skulle jag tro. Nåväl, kul att du gillart i alla fall!🙂

  3. svar: njaej, det där bandet som du inte hade någon aning om var Arctic Monkeys. Band of Horses ska bort pga icke-primatrelaterat namn. men bra försök🙂

    • Agh, satan också. Nåväl, det förklarar dock saken, Arctic Monkeys är ett band jag aldrig någonsin brytt mig om att lyssna på, än mindre kolla upp hur de ser ut. Hah.

Kommentera

