Avd. ”It’s funny ‘cos it’s true.”

Jag har börjat inse varför jag egentligen inte borde försöka göra serier med något slags dagsaktuellt eller samhällsomstörtande budskap. Helt enkelt för att det inte blir så jäkla roligt. Och för att jag egentligen inte riktigt vet vad i helvete jag försöker föra fram. Politisk satir är, kort sagt, inte min grej.

Men trots det väljer jag i alla fall att publicera en liten serie på temat arbetslöshet/arbetsförmedlingen som jag skickade in till Galagos ”Nu blåser vi Borgarna”-nummer som kom ut för inte så länge sedan, men som föga överraskande inte kom med. Nåväl. Känns lika bra, nu när jag läser den i efterhand. Det roligaste är kanske faktumet att han använder sig av en tysk krigsrevolver och sjunger på PJ Harvey-låtar. Och då är väl inte det så kallad ”top comedy” det heller. Men, men. Håll till godo ändå.

För er skumögda: Klicka för att ta del av den mästerligt och subtilt skrivna dialogen.

5 reaktioner på ”Avd. ”It’s funny ‘cos it’s true.”

  1. Ping: Moderatkränk-tajm! « David Olgarsson

Kommentera

