Filmbloggsbeef-illustration

För den som undrar vad jag haft för mig under den senaste periodens ganska inaktiva bloggperiod förutom stökande med fanzines, rännande på diverse lokalkonserter och utrensande av pryttlar från ett dödsbo kan jag meddela att jag bland annat jobbat på min allra första riktigt publicerade illustration, till en artikel om bloggbeefar inom filmvärlden i nästa nummer av filmtidningen Cinema.

Så är ni det minsta intresserade av antingen film eller tjusiga teckningar i glassigt magasinstryck tycker jag definitivt att ni ska släpa er förbi närmsta tidningskiosk/pressbyrå och inhandla nästa nummer på stuberten! Givmild och uppmärksamhetstörstande som jag är kan jag förstås inte låta bli att visa upp min ansträngning, så så här ser i alla fall själva bilden ut:

Den som hittar alla filmreferenser får ett grattis och en vänskaplig klapp på axeln!

Blev faktiskt riktigt nöjd, och det blir, efter vad jag fattat, en helsida i tidningen, så det känns inte alls dumt. Det känns även lite extra roligt då jag brukade skriva regelbundet om gamla döda filmstjärnor för dem ett tag då de fortfarande hette Allt om Film. På sätt och vis tillbaka på skutan, med andra ord. Och med kanske med lite mer fot inne i illustrationsbranschen.

Kommentera

