Lekande lätt

Några kanske minns att jag vid ett tidigare tillfälle hjälpt mina kära vänner i skejt/hardcore/emo/pop-punkbandet Broken Aris med omslag och dylikt. Tja, för ett litet tag sedan blev jag kontaktad av dem igen, och fick i uppdrag att göra ett omslag till deras nya EP ”Broken Aris leker igen”. Jag fick godkännande att associera fritt utifrån titeln, men gärna något på temat ”lek”, var instruktionerna. ”Fair enough”, sa jag, och kunde förstås inte säga nej, utan skissade fram följande alster:


På något vis kändes det självklart att ha ett band sittandes på en idylliskt ren sandstrand under en utopiskt blå himmel i en överdimensionerad hink. Fråga mig inte varför. Pluspoäng till alla som kan hitta popkulturreferensen i bilden.

(För alla er som vill lyssna på skivan finns den att avnjuta så gott som i sin helhet här.)

Kommentera

