Familjeporträtt

I torsdags fyllde min kära mor 60 år, och i fredags firade vi henne hemma i familjehemmet i Torpshammar med närmaste släkten, och som present hade jag beslutat mig för att göra och ge bort två stycken porträtt som jag tecknat av mormor respektive morfar anno mitten av 60-talet. Resultatet blev rätt ok – blev nöjd med morfar, men bilden på mormor stressades fram något, och led lite grann av brist på en bra referensbild. Nåväl. Min mor blev i alla fall glad, och det är ju huvudsaken.

Att kvällen dessutom avslutades med att mor, far, bror och jag satt uppe till mitt i natten och spelade ett Trivial Pursuit utgivet 1985 (med en underbart inaktuella frågor om forna Jugoslavien, Sovjet och Öst/Västtyskland) gjorde förstås att firandet kändes extra lyckat.

mormormorfar

Kommentera

