Dinosaurier och gaffeltruckar

Vissa kanske fått intrycket av att allt bara är svart-vitt, pretentioner, vardagsångest, mardrömmar, mopeder, flugmänniskor som kräks, spel med bäst-före-datum någon gång runt 1995 och annat otrevligt här på bloggen.

Men så är det förstås inte.

Nej, för några månader sedan blev jag kontaktad av mina kära vänner i Sundsvalls bästa och poppigaste skate-hardcore-band Broken Aris(som jag behandlat tidigare här) med en förfrågan om att fixa omslag och layouta deras kommande skiva ”Dinosaur vs. Forklift”. Och naturligtvis kunde jag inte säga nej då jag fick chansen att göra naivistiskt barnsliga, färgglada teckningar av dinosaurer och gaffeltruckar som brutalt gör upp på bästa Mortal Kombat-vis:

Förhistoriska djur som slåss med vildsinta gaffeltruckar! Kan det bli mer spännande?

Förhistoriska djur som slåss med vildsinta gaffeltruckar! Kan det bli mer spännande?

Tja, om detta inte är den bästa bandsloganen någonsin så vet jag inte vad som är det.

Alla bandslogans blir bättre när de innehåller någon form utav förhistorisk reptil, inte sant?

Om inte detta är färggladare och mer blickfångande än färgschemat på Lidl:s matvaruförpackningar så vet jag inte vad som är det. För den som är intresserad rekommenderar jag varmt att ni besöker Broken Aris myspace för att avnjuta några smakprov från den nya skivan (varav på ett utav dem jag faktiskt medverkar med back-up-sång och samplingar, no less.) som faktiskt blev helt klappad och klar och släppt igår. Förhoppningsvis gillar ni det tillräckligt för att också införskaffa den så att dessa grabbar får lön för mödan, det är de utan tvekan värda.

En reaktion på ”Dinosaurier och gaffeltruckar

  1. Ping: Lekande lätt « David Olgarsson

Kommentera

