Allt på ett kort

Kanske är det främst på grund av att de är ett personligt favoritband, men det känns som om det råder en mindre bob hund-mania här i kära Sundsvall just nu. Eller ja, det var väl kanske att ta i.
Men med två spelningar i staden både imorgon och på fredag plus att Conny Nimmersjö och Johnny Essing även ska medverka på ett seminarium på Sundsvalls Kulturskola samma dag känns det ändå väldigt mycket bob hund nu, helt enkelt. Och inte mig emot. Gjorde en intervju med den synnerligen sympatiske Mats Hellquist för lokaltidningen Dagbladet i måndags, och fick inspiration till att igår kväll slänga ihop denna lilla hyllningsteckning:

bob hund liten
På sätt och vis skulle jag väldigt gärna vilja överlämna denna bild till dem personligen när de spelar här, som en liten present för alla de musikupplevelser de gett mig under åren, men jag tvekar samtidigt, då jag inte kan låta bli att fundera på om det enbart skulle få mig att framstå som obehaglig fanboy eller lätt efterbliven stalker? Hm. Jag antar att jag enbart genom att tänka tanken på att göra det bevisat endera av ovanstående alternativ på någon nivå. Nåväl. Ganska nöjd blev jag, i alla fall. Nu återstår bara att hålla tummarna för att de gör två stycken riktigt bra spelningar så blir nog detta en riktigt bra vecka.

[Uppdatering] Den första spelningen i staden är över och jag överlämnade faktiskt teckningen efteråt till Conny, Jonas och Mats som skulle visa upp den för de andra sedan. De verkade bli glada, och hade fullt sjå att lista ut vem som var vem på bilden, så jag är också glad. En mycket lyckad kväll!

Kommentera

