Massmord och populärmusik

Bara häromdagen slog det mig att jag aldrig någonsin lyssnat på bandet The Dictators. Men istället för att kolla upp bandet eller lyssna in mig på dem kunde jag inte låta bli att tänka på vilket slöseri med ett bra band-tema det var. Hade det inte varit hundra gånger roligare om de varit ett 60-talspopband med diktator-tema istället för ett pseudo-punkband aktivt under sent 70-tal?
dictators1bSå mycket outnyttjad potential. Suck.

3 reaktioner på ”Massmord och populärmusik

  1. pseudopunk? protopunk snarare! och tidigt 70-tal – briljanta debutalbumet kom ju 75. väldigt viktigt band för typ turbonegro.

    men jag gillar ditt koncept.

    • Min research på dem var minst sagt ytlig, så din kritik är nog rätt befogad, är jag rädd. Allt jag hann komma över och lyssna på var någon skiva från 77 som lät tämligen tam. Men jag hävdar dock fortfarande att det är slöseri på ett gyllene koncept.

Kommentera

