Doktorn kan komma

Redan långt innan SVT hade den ohyggligt goda smaken att köra en Ernst-Hugo-revival under jul/nyår/mellandagarna så fanns det i min hjärna en idé om att göra någon form utav grafiskt projekt som relaterar/refererar till denne fascinerande och genialiske man. Tanken finns fortfarande där, och planen är att sätta igång med det mer konkret framöver. I serieform är det tänkt att bli, men resten låter jag vara osagt innan jag har något mer exakt att komma med. Tills dess får dessa lösa konceptbilder, lite lätt ryckta ur sitt sammanhang, duga:

Ernst-Hugo som den mystiske Doktor Vem.

Ja, vem är han egentligen, den mystiske doktorn?

"Gode gud, säger jag bara... Monstret... Var levande..."

"Gode gud, säger jag bara... Monstret... Var levande..."

Kommentera

