Expressen hajar Oblivion High!

Woohoo, i dagens Expressen recenserades volym 1 av Oblivion High, och omdömet är verkligen överväldigande fint!

Hanna Höglund har gjort en huvudet-på-spiken-sammanfattning av det som jag kände efter min första genomläsning, men inte kunde sätta ord på, nämligen att det här förvisso är förstklassig och ösig underhållning, men också något mer:

”[...]Invändningen att det för en ovan mangaläsare kan vara svårt att skilja ut vem som är vem bland alla spretiga, halvkorta frisyrer kan lika gärna vändas till en poäng: vem som är kvinna och vem som är man är inte viktigt – därav Oblivion highs subversiva potential.[...]”

Blev precis än mer stolt över att ha fått ha ett finger med i formgivningen och produktionen av denna grymma bok och kan äntligen släppa de egna korr-fadäserna som till viss del drog ner ett annars fantastiskt fint boksläpp.

Stort grattis till Johanna och Nina!

Nu ska den här kvällen avrundas med lite mer serieskissande till de alternerande tonerna av Deathspell Omega och Robert Gordon. Inga konstigheter.

5 reaktioner på ”Expressen hajar Oblivion High!

  1. svar på din kommentar: det vore ju faktiskt helfestligt! jag tappar ofta inspirationen när jag bara sitter och ritar serier för egen del. det är ju en rätt tidskrävande arbetsprocess dessutom. men som sagt, jag är på!

    • Kewl! Ja, jag har själv för tillfället två idéer, den ena är väldigt lös i kanten än så länge och allt jag har är egentligen en grundidé med setting och lite tankar kring upplägg, men inget jättekonkret. Den andra är väl lite mer experimentell och lite osäker på om det verkligen kommer att funka – idén att testa att låta någon annan skriva gästmanus till den serie jag redan håller på med nu(tänkt att göras i följetongs-avsnitt)… Heh. Men det skulle vara skitkul att testa att göra något, om inte annat någon kortare liten episod! :)

      • Fint! Det jag saknar för tillfället är väl egentligen bara någon idé att utgå från. Men jag tänker mig också att man kan börja med någonting kortare, för att se hur det fungerar. Att rita 50 sidor tar ju dessutom oerhört lång tid, haha.

      • Hm, ja, jag kanske kan försöka fila ihop ett synopsis av den första idén och se om det är nåt du är intresserad av? Och så kan man testa med en kortare episod om man känner att det låter schysst? :) Kan dänga iväg ett mail vad det lider!

Kommentera

