Snusk och snask.

Här kommer en idé jag egentligen hade planerat att ha färdig redan för några veckor sedan. Närmare bestämt på den bland svenska folket alltid så populära semmeldagen. Nu blev det ju dessvärre inte så, på grund av annat som kom i vägen(mestadels brist på ambition), men eftersom jag nu faktiskt ändå är klar och till och med blev väldigt nöjd med den, kan jag ju inte låta bli att publicera den ändå. Bara för att den råkade bli lite försenad ska ni ju inte besparas denna samling av bakverk, otukt och fabricerad folklivsforskning i en enda underbar symbios!

I other news drar jag under helgen och fram till onsdagen iväg till en liten inpyrd stuga i den jämtländska fjäll-obygden(Enafors, för att vara exakt) tillsammans med min fader samt morbror + familj. En vistelse där jag räknar med att ägna mig åt att dels skissa/skriva på en hel del nya serieidéer och öva upp mig lite på tecknandet rent allmänt, men också petande med eldgaffel inuti en gjutjärnskamin, samt avnjutande av den vackra och bitvis rejält ödesmättade naturen i närheten.

Kanske går det till och med så långt att jag gör något såpass okaraktäristiskt som att åka längdskidor(!), något jag förvisso ägnade mig rejält åt då jag var liten, men inte gjort på typ tre år, d.v.s. senast jag besökte stugan. Var hur som helst säkra på att eventuell kreativ aktivitet av värde givetvis kommer dokumenteras och dyka upp här på bloggen när jag väl är hemkommen. Så tills dess – morsning!

Kommentera

