Saxat ur skissboken

Jag är fortfarande högst glad och förtjust i min nya skissbok, vilket har lett till lite blandade grejer, bland annat dessa:

monsterftagn0001

"Var sjutton la jag nu den där satans myggspiralen?"

professorskiss0001

"Varsågod, nästa patient, tack!"

"Stories from the Skivmässa"

"Stories from the Skivmässa"

Den sistnämnda misstänker jag endast är rolig om man rotat igenom alldeles för många skivbackar i sina dagar.

In other news så kan jag meddela att jag i skrivande stund sitter och jobbar på ett alldeles nytt seriemanus, ett självbiografiskt sådant, som nog kanske kan bli ganska bra ändå. Lite mer personligt, men förhoppningsvis läsvärt ändå. Postar här så fort jag har något färdigt.

Och för de som mot all förmodan undrar så är inte ”Golemfest” slut än. Jag har bara inte lyckats komma på en bra idé för en slutsida. Alla förslag välkomnas med öppna armar. So there!

2 reaktioner på ”Saxat ur skissboken

  1. Ååh, jag HATAR Pelle Karlsson!
    Det spelar ingen roll var i landet man letar skivor så är han där… Men frågan är ju vem som faktiskt köpt dessa skivor från första början? Kanske gjorde svenska kyrkan ett massutskick till alla sveriges hushåll?

    • Haha, jag förstår det. Jag har ändå något slags hatkärlek till honom… Det känns på något vis som om han ändå ville satsa jävligt hårt på sin skiva, fick massor av ex uppressade, spred ut den till max, och sen sålde alla som någonsin köpt ett ex den vidare till sin lokala second-hand-butik… Eller så romantiserar och fantiserar jag vilt i mitt huvud. Hm. Nåväl. Massutskick-tesen känns inte alls osannolik, får jag dock säga. Det skulle förklara en hel del.

Kommentera

